regulamin-1.0

REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO

www.pracowitalama.pl

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep www.pracowitalama.pl
    działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki
    zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb
    postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych
    drogą elektroniczną przez Sklep www.pracowitalama.pl, zasady świadczenia
    tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów
    o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Każdy Usługobiorca
    z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług
    Elektronicznych Sklepu www.pracowitalama.pl zobowiązany jest
    do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. W sprawach nieuregulowanych
    w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    1. ustawy o świadczeniu
      usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    2. ustawy o prawach
      konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    3. ustawy o pozasądowym
      rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    4. ustawy Kodeks cywilny
      z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa
      polskiego.

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny
    na stronie internetowej www.pracowitalama.pl umożliwiający złożenie
    Zamówienia.
  2. KLIENT – Usługobiorca, który
    zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  3. KONSUMENT – osoba fizyczna, która
    dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio
    z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna
    i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa
    przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
    gospodarczą lub zawodową.
  5. PRODUKT – dostępna w Sklepie
    rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
    Sprzedawcą.
  6. REGULAMIN – niniejszy regulamin
    Sklepu.
  7. SKLEP – Sklep internetowy
    Usługodawcy działający pod adresem www.pracowitalama.pl.
  8. SPRZEDAWCAUSŁUGODAWCA –
    firma „Ka-Ja” Grzegorz Linka, nr NIP 6222398549.
  9. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży
    Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem
    Sklepu.
  10. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli
    Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
    ze Sprzedawcą.
  11. CENA – wartość wyrażona
    w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić
    Sprzedawcy za Produkt.

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  1. Sklep www.pracowitalama.pl
    prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Produkty oferowane
    w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie
    wprowadzone na rynek polski.
  3. Informacje znajdujące się
    na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty
    w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa
    ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego
    opisie.
  4. Cena Produktu uwidoczniona
    na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich
    (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów
    dostawy.
  5. Zamówienia można składać
    poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.
    pracowitalama.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
  6. Warunkiem złożenia Zamówienia
    w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem
    i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

§ 4

ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży,
    niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia
    udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6
    Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia
    Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia
    Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje
    związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
    następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
  4. Potwierdzenie otrzymania
    Zamówienia zawiera:
    1. potwierdzenie wszystkich
      istotnych elementów Zamówienia,
    2. formularz odstąpienia od
      umowy,
    3. niniejszy Regulamin
      zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
  5. Z chwilą otrzymania przez
    Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego
    paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa Sprzedaży będzie
    potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.

§ 5

SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia
    następujące sposoby płatności:
    1. płatność przelewem tradycyjnym
      na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    2. płatność za pośrednictwem
      elektronicznego systemu płatności.
  2. W przypadku płatności przelewem
    tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 84 1090
    2835 0000 0001 5146 7710 (Bank Santander) W tytule przelewu należy
    wpisać „Zamówienie nr …”.
  3. W przypadku płatności
    za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje
    zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system
    płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej
    lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  4. Klient zobowiązany jest
    do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży
    w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa
    Sprzedaży stanowi inaczej.
  5. Produkt zostanie wysłany
    dopiero po jego opłaceniu.

§ 6

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Koszty dostawy Produktu, które
    pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  2. Na termin dostawy Produktu
    składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez
    przewoźnika:
    1. czas kompletowania Produktów
      wynosi do 7 dni roboczych,
    2. dostawa Produktów stanowiących
      rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego
      deklarowanym (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze
      z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
  3. Zakupione w Sklepie
    Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski
    za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.

§ 7

REKLAMACJA PRODUKTU

  1. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu
    z umową.
    1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy
      wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu
      z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta
      z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
    2. podstawa i zakres odpowiedzialności
      Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi
      są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
      r.,
    3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta
      będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową
      istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony
      w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu
      określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest
      dłuższy,
    4. zawiadomienia o braku zgodności Produktu
      z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem
      poczty elektronicznej na adres: hello@pracowitalama.pl lub
      pisemnie na adres: ul. Włościańska 18, 63-400 Ostrów Wlkp.
    5. w powyższej wiadomości w formie pisemnej
      lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji
      i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji,
      w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
      dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
      rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
    6. dla oceny nieprawidłowości i niezgodności
      Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt
      Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go
      na swój koszt,
    7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania
      Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
      zgłoszenia reklamacji,
    8. w przypadku reklamacji Klienta będącego
      Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej
      zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
    9. w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta
      będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
  1. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego
    dostarczenia Produktu do Klienta,
  2. obniża cenę Produktu (obniżona cena musi
    pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową
    do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi
    wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania
    oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
  3. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta
    – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od
    dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie
    odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić
    towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
  4. odpowiedź na reklamację jest przekazywana
    na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Z zastrzeżeniem pkt 10
    niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który
    zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania
    przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  2. W razie odstąpienia od umowy,
    Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek
    zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
    Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od
    dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował,
    że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
    Produktu przed jego upływem.
  3. W przypadku odstąpienia od
    Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: Grzegorz
    Linka, ul. Włościańska 18, 63-400 Ostrów Wlkp.
  4. Konsument ponosi
    odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
    korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny
    do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu,
    chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym
    mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia
    od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy.
    W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów
    Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je
    tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie
    stacjonarnym.
  5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8
    niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz
    z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
    jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się
    na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
    kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi
    niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania
    przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  6. Jeżeli Konsument wybrał sposób
    dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
    przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu,
    poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie
    zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się
    ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
    otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania,
    w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Konsument odstępujący od Umowy
    Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie
    koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
  9. Termin czternastodniowy,
    w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy,
    w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym
    do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument
    (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt
    w posiadanie.
  10. Prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku
    Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar
    nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub
    służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  11. Prawo odstąpienia od Umowy
    Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi,
    w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego
    zobowiązania w terminie ściśle określonym.

§ 9

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia
    za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką
    jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
  2. Świadczenie Usługi
    Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się
    na warunkach określonych w Regulaminie.
  3. Usługodawca ma prawo
    do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści
    reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych
    w nim materiałów.

§ 10

WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usługi
    Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę
    jest nieodpłatne.
  2. Umowa o świadczenie Usługi
    Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia
    w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega
    rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego
    składania przez Usługobiorcę.
  3. Wymagania techniczne niezbędne
    do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje
    się Usługodawca:
    1. komputer (lub urządzenie
      mobilne) z dostępem do Internetu,
    2. dostęp do poczty
      elektronicznej,
    3. przeglądarka internetowa,
    4. włączenie w przeglądarce
      internetowej Cookies oraz Javascript.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest
    do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem
    i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych
    i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest
    do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
    dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 11

REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG
ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane
    ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu
    Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej
    na adres: hello@pracowitalama.pl
  2. W powyższej wiadomości e-mail,
    należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
    przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
    nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią
    i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez
    Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
    od momentu zgłoszenia.
  4. Odpowiedź Usługodawcy
    w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy
    podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez
    Usługobiorcę sposób

§ 12

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep
    zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności
    jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce
    zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy
    prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe
    z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane
    w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją
    polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy
    o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie
    byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek
    ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny,
    zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Ewentualne spory powstałe
    pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie
    Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami
    kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  5. Klient będący Konsumentem
    ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów
    rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu
    postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku
    o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać
    na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
    Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy
    Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest
    na stronie internetowej:
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
    także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
    konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy
    ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
    postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  6. Konsument w celu
    polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę
    za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute
    Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  7. Dokument opracowany
    za pomocą automatycznego generatora dostępnego na stronie www.lexlab.pl/generator-regulaminu
Shopping Cart